|

■ Katasztrfk
■ Extrk
■ Forrsok
■ Frissek
+ Mentsd meg a Fldet! | |
|

Itt mindig az 5 utols hrt fogom feltntetni.
>> Hsgriad
>> 375 ve szletett a sejtek felfedezje
>> Rendkvli foltot fotztak a Napon
>> Hidegrekord az Antarktiszon
>> Klmavltozs hatsai
| |
|

A Fld fel tart az Apophis nev aszteorida, s egyes forrsok szerint 2029. prilis 13-n pnteken, msok szerint attl kezdve 2036-ig tbbszr kerl igen kzel bolygnkhoz, esetleg be is csapdhat, de a Roszkoszmosz orosz rgynksg mr foglalkozik a problmval, s hozzltott az esetleges vilgvge elhrtst clz tervek kidolgozshoz. Tovbb >>
| |
|

Filmajnl A majk si naptra bonyolult csillagszati ismereteket ignyl tkletes alkots. Egy baj van vele: 2012-ben vget r s sokan gy gondoljk, nem vletlenl. A vilg sem tarthat tovbb, mint a misztikus tudst tartalmaz naptr. Nhny vezet tuds 2009-ben igazolta, hogy valban kzel a vg s segtsgkkel a vilg leghatalmasabb llamainak vezeti el is ksztettk a tervet, amelynek alapjn sok ember megmenthet, de tvolrl sem az sszes.
| |
|

Az oldal a gportl egyik versenyre kszlt.
A portaln tallhat sszes grafika sajt kszts, sajtknt feltntetni tilos!
szerk.: crissy*
nyits: jn. 16
tma: katasztrfk
| |
|
|
United Airlines 585-s |

A United Airlines 585-s jrata 1991. mrcius 3-n zuhant le a Colorado Springs-i repltrtl 2 km-re. A Boeing 737-291 tpus utasszllt replgp 20 utassal s 5 fnyi szemlyzettel indult a denveri Stapleton nemzetkzi repltrrl helyi id szerint 7:15-kor. Rvid, mindssze 17 perces t volt ez. Az ticltl 2 km-re Patricia Edison msodpilta 30 fokra nyitotta a fkszrnyakat. Ekkor azonban a gp vratlanul erteljesen jobbra dlt, majd dughzba keveredett. A msodpilta megprblta visszavenni a fkszrnyakat 15 fokra, de ez sikertelen volt. Kisvrtatva a gp becsapdott a fldbe. A becsapds a fedlzeten mindenkit meglt. A msodpilta volt a msodik ni pilta, aki replgpen halt meg. Az els egy arab szrmazs n volt, aki az Air Henders 1413-as jratn vesztette lett. A Nemzeti Kzlekeds Biztonsgi Felgyelet (angolul National Transportation Safety Board, NTSB) nyomozi nem sokkal a baleset utn a helysznre rkeztek, azonban a gp annyira sztroncsoldott, hogy alig talltak p alkatrszeket. Megvizsgltk a fedlzeti adatrgztt, visszahallgattk piltaflke hangfelvtelt, tanulmnyoztk az aznapi idjrst, de nem tudtak fnyt derteni a baleset okaira. Vgkvetkeztets nlkli jelentst voltak knytelenek kiadni.
|
Hasonl esetek |

A US Airways 427-es jrata egy Boeing 737-300-as 1994. szeptember 8-n a pittsburgh-i reptr kzelben kerlt dughzba, majd a fldnek csapdott. 134 ember veszti lett. Az oldalkormny megint vratlanul kitrt s a gp irnythatatlann vlt, majd lezuhant. A szakrtk felfedeztk, hogy a gp rpplyja az United 585-s tkrkpnek felel meg. Tovbbi eredmnyeket azonban megint nem rtek el. A balesetek okaira csak akkor tudtak fnyt derteni, amikor 1996. jnius 9-n hasonl eset trtnt az Eastwind Airlines 517-es jratn is, m itt a pilta le tudott szllni a gppel. A kivizsglk ezutn a 737-es oldalkormnyt irnyt szervoszelepet (angolul: Power Control Unit, PCU) prbnak vetettk al, melynek sorn az alkatrszt lehtttk a repls sorn fellp hmrskletre, majd forr hidraulikaolajat fecskendeztek bele. Ekkor az alkatrsz tbbszr vratlanul oldalirnyba kitrt, majd beragadt. Az is elfordult, hogy a jobb s bal irnyok felcserldtek. A baleseteket teht kzvetve ez okozta. A Boeing ezutn minden 737-es gpn ttervezte az oldalkormnyt mkdtet alkatrszeket. Azta 737-es gppel ez a fajta baleset nem fordult el.
|
|
|
|